Als je een mooie dienst of waanzinnig product op de markt brengt, is het tegenwoordig zeer aan te raden om een website te ontwikkelen. Hiermee zorg je ervoor dat mensen jou ook op het internet kunnen vinden. Maar alleen een website hebben en goed vindbaar zijn is niet genoeg. De website moet er natuurlijk ook voor zorgen dat de potentiële klanten die er op terecht komen overgaan tot aankoop. In dit artikel geven we jou een drietal tips om jouw websitebezoekers over te halen tot het afnemen van jouw dienst of product!
Tip #1 Live chat
Wanneer jouw bezoekers jouw website bezoeken, dan hebben ze in veel gevallen allerlei vragen waar ze een antwoord op zoeken. Wanneer ze interesse hebben in een bepaald product of dienst, dan willen ze uiteraard zo snel mogelijk achterhalen of jij datgene waar zij naar op zoek zijn (het beste en/of meest goedkoop) kunt aanbieden.
Wanneer deze bezoekers geen of niet snel genoeg duidelijkheid verkrijgen hierover, dan is de kans groot dat ze jouw website verlaten en via Google doorklikken naar de site van de concurrent. Je kunt dit probleem verhelpen door live chat te integreren in jouw site. Dit is een combinatie van een chatbot en professionele chatoperators, waardoor de bezoeker 24/7 geholpen kan worden met zijn of haar meest prangende vragen. Websites die live chat uitbesteden aan een professionele partij (denk aan Bconnect) kunnen daarmee veel rendement behalen.
Tip #2 Eén call-to-action
Jouw website zou één hoofddoel moeten hebben en alles op de website moet er op ingesteld zijn om dat hoofddoel te ondersteunen.
Bezoekers overbelasten met te veel opties is nooit een goed idee en resulteert juist in minder actie, niet meer. Dus beslis wat jouw beste verkoopconversiemechanisme is en bouw vervolgens vanaf daar. Wil je meer telefoontjes? Maak het dan gemakkelijk en duidelijk om te bellen. Wil je dat mensen een video bekijken? Plaats het dan voor en midden boven de vouw.
Wil je e-mailaanmeldingen? Bied dan een overtuigende lead magneet aan en zorg ervoor dat jouw aanmeldingsvak een gemakkelijk te zien call-to-action-knop heeft die opvalt en de aandacht trekt.
Tip #3 Vereenvoudig jouw services
Je weet wat je doet met jouw product of dienst, en je weet het van binnen en van buiten. Jouw bezoeker heeft echter waarschijnlijk slechts een fractie van de kennis over jouw product of dienst en is al snel overweldigd door de hoeveelheid informatie op jouw site. Om deze reden wil je ervoor zorgen dat jouw product- of servicepagina’s kort, eenvoudig en gemakkelijk te begrijpen zijn. Als je doet alsof je jouw product of dienst aan een twaalfjarige uitlegt, dan kan het over het algemeen niet snel verkeerd gaan.
En als je een enorme verscheidenheid aan producten of diensten hebt, zorg er dan voor dat je ze combineert in relevante categorieën, in plaats van de 99 verschillende manieren te noemen waarop je iemand kunt helpen.